RBR: Setupy - Opony
W rzeczywistości samochody rajdowe wyposażane są w różnice się sporo układy zawieszenia i zestawy opon. Nie inaczej jest w Richard Burns Rally i rozszerzeniu Next-Gen-Physics, lecz w wypadku symulatora, odbierany jest nam wybór, jakiego zestawu komponentów użyjemy na etapie.
Wybór jest ten przypisany na stałe do każdego z odcinków i nie ma możliwości zmiany tego presetu. Jest tak dlatego, że każdy z presetów (a są ich 3), to zupełnie inny plik physics, nadający pojazdowi często całkowicie innej charakterystyki jazdy na poszczególnych nawierzchniach.

Opony (zależnie od zestawu fizyki)
Najbardziej odczuwalną różnicą w zestawach fizyki, jest sposób w jaki opona reaguje na różne rodzaje podłoża na etapach.
- Opony asfaltowe utrzymują największy potencjał, jeżeli nie przekraczamy ich potencjału. NIEZALEŻNIE OD NAWIERZCHNI. W efekcie, elementy szutrowe na trasach asfaltowych, to poprostu bardzo śliski asfalt i najefektywniej pokonywać śliskie wstawki na przyczepności.
- Opony szutrowe rozszerzone są o efekt "wcinania się" w sypkie nawierzchnie. Jeżeli znacznie przekroczymy ich potencjał, utrzymają one bardzo dużo swojego potencjału, znacznie się przy tym zużywając. Jazda na przyczepności, nadal jest najszybszą opcją (w miare możliwości).
- Opony na śnieg są najbardziej skomplikowanymi z całej grupy. Na nawierzchniach oznaczonych jako sypkie, zachowują się jak bardziej przyczepne opony szutrowe. Na lodzie, zachowują się jak na asfalcie. Na asfalcie, zachowują się jak na lodzie.
Zawieszenie (zależnie od zestawu fizyki)
Mniej odczuwalną różnicą między zestawami fizyki, jest różnica w zakresach pracy zawieszenia. Co najważniejsze, to że te różnice nie pozwalają na ładowanie tego samego setupu między warunkami asfalt, szuter, śnieg.
Zestawy różnią się między sobą:
- Maksymalnym zakresem pracy zawieszenia, najkrótszym w wypadku asfaltu i najdłuższym w wypadku szutrów i śniegu.
- Długościami drążków kierowniczych (inny toe)
- Przesuniętymi punktami montażowymi kolumn zawieszenia. W efekcie dając różny camber i wysokość zawieszenia przy statycznym pomiarze.
Można te różnice w łatwy sposób zaobserować, wczytując w trybie Practice ustawienia na asfalt i przełączając wybrany etap między etapem czysto asfaltowym, a etapem czysto szutrowym